Ofte stillede spørgsmål

*Klik på nedenstående emner for at læse indholdet

Bestilling & Betaling

Når vi har modtaget din bestilling, behandles den samme eller efterfølgende hverdag. Såfremt varen er på lager, og du har ønsket den leveret, sendes den hurtigst muligt. Har du derimod valgt at afhente varen i vores afdeling i Søborg, kontaktes du af vores kørselsafdeling som informerer dig om, at din/dine varer er klar til afhentning. Er varen ikke lagerført, bestilles den hjem fra producenten. Vores kørselsafdeling vil efterfølgende kontakte dig med forventet leveringstid. 

Bemærk at følgende altid er gældende for køb i vores webshop:

  • Gratis levering på alle køb
  • 14 dages fuld returret 
  • 2 års fuld reklamationsret
  • Sikker online betaling gennem Nets´s krypterede betalingsservise og DIBS´s betalingsgateway.

Hvordan betaler jeg?

Hos brdr-friis.dk har vi et stort udvalg af betalingsmuligheder. Betalingskort Der kan købes med kredit- og debitkort. Vi tager i mod følgende kort:

- Dankort

- MasterCard

- Visa / Visa Electron

- Maestro

- American Express
 
- JCB
 
- Forbrugsforeningskort  
 

Forbrugsforeningen Er du medlem af Forbrugsforeningen, kan du også anvende dit FBF-kort. Dette skal indtastet som et almindeligt kreditkort.selve produktet. NB! Ved brug af ældre kort skal man I feltet "kontrolcifre" skrives tre nuller (Altså: 000), da alle FBF-kort ikke har kontrolcifre. 
Kortet vil blive afvist såfremt kreditmaksimum er overskredet. Kontakt evt. FBF for at få forhøjet kreditmaksimum.

Alle priser  på Brdr. Friis Møblers Webshop, er inkl. moms i danske kroner.

Hvornår trækkes pengene for min ordre?

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet! 

Hvor kan jeg tilføje en kommentar til min ordre?

Har du en bemærkning til din ordre eller lignende, kan du notere denne i kommentarfeltet, der findes ved det sidste trin af bestillingen. Når du skriver en kommentar her, vil din ordre ikke blive behandlet, før vores medarbejdere har behandlet din kommentar.

Levering & Afhentning

Selvom vi har rigtig mange varer på eget lager, er møbler generelt en bestillingsvare. En ordre afsendes først fra lageret, når hele bestillingen er klar til afsendelse/levering. Du bliver kontaktet af os inden vi sender eller levere dine vare, samtidig vil vi informere dig om med hvilket fragtfirma vi afsender din ordre med.

OBS!! Gratis fragt med vores egne chauffører, Nielsen Transport eller Windum er ALTID levering til kantsten, og omfatter dermed ikke indbæring, udpakning, emballage med retur og omrokering af møbler. Ønskes indbæring kan dette bestilles samtidig med købet på vores betalings- og leveringside, mod betaling på 200 kr.  

 

Herunder kan du se, hvilke leveringstider vi arbejder med.

3-5 hverdages levering: Gælder særligt små bestillinger som f.eks. lamper og Vipp spande eller vare vi er lagerførende på:

Mindre forsendelser bliver afsendt med GLS. Som kunde modtager du et track & trace nr. du kan bruge til at følge forsendelsen af din varer hele vejen fra vores lager til din hoveddør. Skulle det ske at du ikke er hjemme ved leveringen, vil GLS lægge en seddel i din postkasse eller sende dig en SMS med information om, i hvilken pakkeshop din varer er blevet afleveret. Dette betyder, at vi kan sende samme dag eller næstkommende hverdag, og dermed sikre dig en lynhurtig levering. 

1-2 ugers levering: Gælder særligt for bestilling af større varer som f.eks. Montana elementer og spisestole:

Gælder for produkter som vi lagerfører eller har kort leveringstid fra vores leverandører. Større forsendelser bliver afsendt med vores egne chauffører, Nielsen Transport eller Windum. Som kunde bliver du kontaktet af vores kørselsafdeling eller fragt firmaet forud for leveringen, hvor i aftaler nærmere om leveringsdato og tidspunkt. Det vil dertil være muligt  at lave en aftale med vores chauffører eller Windum vedr. evt. aflæsning af varer på et ikke synligt sted på adressen, såfremt ingene er hjemme. En sådan aflæsning, i eksempelvis en carport, vil altid være på eget ansvar.

Hvis man ikke er hjemme på aftalte tidspunkt og vi skal lave en ny aftale om levering, vil der blive pålagt et leveringsgebyr på 400 kr. for den ekstra levering. 

3-8 ugers levering: For at kunne tilbyde så mange produkter som muligt, vil enkelte produkter blive bestilt hjem efter ønske. Disse produkter vil have en leveringstid på 3-8 uger afhængig af leverandør og produkttypen.

Forudbestilling: Vi har enkelte produkter til forudbestilling. Det er produkter, som endnu ikke er kommet til vores lager, men som forventes på et bestemt tidspunkt. Der er altid en tidshorisont på selve produktet.

Kontakt os venligst på  tlf. +45 38 26 26 40 (man. – fred. kl. 10 – 16) eller via e-mail webshop@brdr-friis.dk, ved ønske om levering  til Færøerne, Grønland og udlandet, da der vil blive tillagt ordren et fragt gebyr, afhængigt af modtager land.

Afhentning: Ordre kan afhentes på vores lager (Gladsaxevej 311, 2860 Søborg), så snart du har modtaget en mail eller sms fra os om varen er på lager. Vores åbningstider er, mandag-fredag 10-18 og lørdag 10-15. Husk at du skal fremvise billede-ID (kørekort) samt kreditkort med navn som matcher navnet på ID-kortet, ved udleveringen.

 

Retur & Reklamation

Hvis jeg har fortrydt mit køb?

Du har 14 dages fuld returret Ifølge den gældende lovgivning for internethandel på danske hjemmesider. De 14 dages returret er gældende fra den dag, du har modtaget dine varer. Hvis en vare ønskes returneret, skal vi modtage varen i ubrugt stand og original emballage.

Inden du returnere et produkt skal du kontakte vores kundeservice på tlf. +45 38 26 26 40 (man. – fred. kl. 10 – 16) eller via e-mail webshop@brdr-friis.dk , som vil være behjælpelig med at arrangere en eventuel returtransport. NB! Ønsker du at returnere varen skal du selv afholde fragtomkostningen der medfølger.

Når varen er modtaget på vores lager og godkendt, sætter vi ordrebeløbet ind på din konto indenfor max. 14 dage.

Du er også velkommen til at returnere varen hos Brdr. Friis Møbler, Gladsaxevej 311, 2860 Søborg efter aftale med kundeservice.

I forbindelse med returnering af vare(r) beder vi dig downloade og udfylde vores RETUR-PDF. Du kan downloade vores RETUR-PDF ved at klikke HER

Behandlingstid når vi har modtaget henvendelsen, vil vi typisk behandle den inden for 24 timer. Vi kontakter dig efterfølgende direkte. Januar og August er ofte travle udsalgsmåneder, og man kan derfor ofte forvente en lidt længere svar tid på omkring 48 timer i denne periode.

Jeg har et ødelagt produkt/reklamation?

Hvis du har et produkt, som du ønsker at reklamere over, skal du straks sende billeder til info@brdr-friis.dk, så kontakter vi den pågældende leverandør og starter en reklamationssag, hvis ikke vi kan afhjælpe problemet hos dig. Du bedes vedlægge en kopi af din faktura eller bestillingsbekræftelse, hvorpå du beskriver fejlen på produktet, samt vedhæfte billeder.

Hvis du selv betaler fragten, er det også vigtigt at få kvitteringen på dette, da vi i tilfælde af en godkendt reklamation vil refundere returomkostningerne inden for rimelighedens grænser. Adressen pakken skal sendes til er: 

brdr. friis møbler

Gladsaxevej 311

2860 Søborg

Att.: webshop reklamation

Hvis jeg har modtaget en forkert vare eller antal?

Hvis du har modtaget et produkt med fejl eller en anden størrelse eller antal end bestilt, så er det vigtigt at tage fat i vores kundeservice så hurtigt som muligt.

Vi kan kontaktes på 38262640, man-fre 10-16. Man er desuden altid velkommen til at sende os en mail på info@brdr-friis.dk med billeder af det produkt, man har modtaget med fejl eller lignende.

Det anbefales, at man tager kontakt til os, inden man tager kontakt til fragtfirma, eller begynder at sende retur, så vi kan sikre os den optimale returneringsproces for alle parter.

Ordre

Kan jeg annullere min ordre?

Det er muligt at få annulleret en ordre købt i vores wehshop. Da vi normalt afsender en ordre hurtigt, er det vigtigt, at man straks kontakter os, hvis man ønsker ordren annulleret.

Det er vigtigt, at man har et ordrenummer klar, så vi hurtigt kan finde ordren, før den bliver behandlet.

Er ordren afsendt, er det ikke muligt at annullere ordren. Men så længe produktet ikke er personaliseret, har man 30 dages returret. Man kan derfor sende hele ordren tilbage og få pengene refunderet.

Kan jeg tilføje et produkt til min ordre? 

Nej, det er desværre ikke muligt at tilføje produkter til en allerede gennemført ordre.

Dette skyldes, at vi har fået tilladelse til at trække et bestemt beløb for denne ordre, og det har vi ikke mulighed for at trække over. Det nemmeste for begge parter er hvis der laves en ny ordre på dele af købet.