Handelsbetingelser for køb af vare/serviceydelser på www.brdr-friis.dk

(Gældende fra 20. april 2018)

Generelle oplysninger

Brdr. Johansen Møbler / Brdr. Friis Møbler
Detailbutik / Møbelforretning
CVR. nr. 81989311
Adresse: Gladsaxevej 311 – 2860 Søborg (butik og webshop) samt Mellemvangen 30 – 2700 Brønshøj (butik)
e-mailadresse: info@brdr-friis.dk
Telefonnummer: 38800005
Etableringsår: 1980

Betaling

Dankort, Visa Dankort, Visa, Mastercard, Forbrugsforeningen samt betaling via rente- og gebyrfri afbetaling hos Sparxpres (Spar Nord Bank)

Ved betaling via kontooverførsel til Danske Bank: Reg: 3129 Konto: 0004010051

SWIFT: DABADKKK IBAN: DK8730000004010051
Ved betalinger på vores webshop hæves beløbet først på dit kort, når varerne sendes fra Brdr. Friis Møbler. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Alle betalinger sker via en sikker betalingsgateway hos epay.dk

Priser

Alle priser hos Brdr. Friis Møbler er inkl. moms og i danske kroner. Der tages forbehold for eventuelle indtastnings- og opdateringsfejl. Vær venligst opmærksom på, at vores kampagner, særpriser, ekstra nedsættelser eller lign. ikke kan kombineres.

Betalingsordninger

Brdr. Friis Møbler samarbejder med Forbrugsforeningen og SAS Loyal Solutions. Forbrugsforeningskoret kan anvendes i både webshoppen samt i vores fysiske butikker. SAS-kortet kan kun anvendes i vores fysiske butikker. Bemærk at de to ordninger ikke kan kombineres. I forbindelse med brug af forbrugsforeningskort gør vi, jævnfør forbrugsforeningens egne regler, opmærksom på, at det er kundens eget ansvar at orientere sig om reglerne forbundet med brug af dette betalingskort.

Ejendomsforbehold i ubetalte varer

Brdr. Friis møbler tager ejendomsforbehold i alle solgte vare(r) til det fulde beløb for varen er betalt og modtaget.

Levering

Vi har mange varer på lager, og leveringstiden er typisk ca. 3 - 5 hverdage. Varer, som ikke er på lager, har oftest en leveringstid på ca. 2 - 8 uger.
Ved små forsendelse leverer vi hurtigst muligt med GLS, og ved store/skrøbelige forsendelser i Storkøbenhavn anvender vi egne chauffører. I spidsbelastede perioder og ved større forsendelser til Fyn og Jylland samarbejder vi med Weisel og Nielsen møbeltransport. Alternativt kan afhentning af vare(r) ske på Gladsaxevej 311 – 2860 Søborg.
OBS: Vi aftaler altid leveringstidspunktet forud for vores leverancer, og stiller aldrig vare(r) ved hoveddør eller lign. med mindre andet er aftalt.
OBS: Ved afhentninger af vare(r) skal der af sikkerhedsmæssige årsager fremvises gyldigt billede-id (f.eks. kørekort) samt betalingskort brugt ved onlinebetalinger.

Særligt for levering af små bestillinger som f.eks. lamper og knager, puder mm.:

Mindre forsendelser bliver afsendt med GLS. Som kunde modtager du et track & trace nr. du kan bruge til at følge forsendelsen af din vare(r) hele vejen fra vores lager til din hoveddør. Skulle det ske, at du ikke er hjemme ved leveringen, vil GLS lægge en seddel i din postkasse og sende dig en SMS med information om, i hvilken pakkeshop din varer er blevet afleveret. Bemærk at detaljer om leverancen først er tilgængelig via track & trace ca. 24 timer efter afsendelsen af vare(r).

Særligt for bestilling af større varer som f.eks. Montana elementer og spisestole:
Som kunde bliver du kontaktet af vores kørselsafdeling eller fragtfirmaet forud for leveringen, hvor i aftaler nærmere om leveringsdato og tidspunkt. Det vil være muligt at lave en aftale med vores chauffører eller transportfirmaet vedr. evt. aflæsning af varer på et ikke synligt sted på adressen, såfremt ingen er hjemme. En sådan aflæsning, i eksempelvis en carport, vil altid være på eget ansvar.
Hvis man ikke er hjemme på aftalte tidspunkt, og vi skal lave en ny aftale om levering, vil der blive pålagt et leveringsgebyr for den ekstra levering.
OBS!! Fri fragt er ALTID levering til kantsten, og omfatter dermed ikke indbæring, udpakning, returnering af emballage samt opsætning af møbler med mindre andet er aftalt/bestilt.

Ved ønske om levering til Færøerne, Grønland og udlandet kontakt os venligst på tlf. +45 3880 0005 (man. – fred. kl. 10 – 18) eller via e-mail på ¬info@brdr-friis.dk

Særlige vilkår

• Vi tager forbehold for fejl i tekstbeskrivelser og prissætninger på vores webshop. Ved bestillinger på webshoppen modtages en automatisk generet bestillingsbekræftelse. Denne bestillingsbekræftelse er ikke at forveksle med en ordrebekræftelse. Bestillinger er først godkendt og gældende ved modtagelse af ordrebekræftelse. Vores personale behandler bestillinger alle hverdage og returnere oftest ordrebekræftelse samme dag som bestillingen afgives. Ved bestillinger foretaget i weekender og på helligdage vil ordrebekræftlse først blive afsendt den næstkommende hverdag.

• Ved køb af betillingsvarer i vores fysiske butikker som produceres efter ordreafgivelse tager vi acontobetaling svarende til 20% af ordrens størrelse. Er produktionen igangsat hos vores underleverandør er det ikke længere muligt at annullere en handel.

• Vi gør opmærksom på, at mange af vores produkter er fremstillet i naturlige materialer, som kræver løbende vedligeholdelse for at bevare holdbarhed såvel som ønsket udseende. Læder og træmøbler kræver særligt en løbende vedligeholdelse, og vil altid patinere gennem brug, ældning samt eksponering for lys, udsving i temperatur mm. Vi anbefaler altid at følge en behandlings- og vedligeholdelsesvejledning passende til det købte produkt. Vores behandlings- og vedligeholdelsesvejledninger kan findes på www.brdr-friis.dk/behandlingsvejledninger

Vi gør opmærksom på at udstillingsvarer i naturprodukter skal ses som vejledende, og det derfor ikke kan forventes, at nyproducerede vare(r) vil være 100% identiske. Ved ordreafgivelse accepteres derfor de tolerancerammer som Brdr. Friis Møbler og vores underleverandører arbejder med ifm. produktionen.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler på vores webshop.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@brdr-friis.dk

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og på vores webshop på www.brdr-friis.dk/handelsbetingelser
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for større varer og af for vare af skrøbelig konstruktion (f.eks. sofaer og lamper).
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 1.000,- DKK.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

1. Udførte ikkefinansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført,
2. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
3. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
4. Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejde hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om,
5. Aftaler, der indgås på en offentlig auktion,
6. Finansielle tjenesteydelser omfattet af lov om realkreditlån og realkreditobligationer m.v.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Brdr. Friis Møbler – Gladsaxevej 311 – 2860 Søborg – Att.: Webshop – Mrk. Retur – Ordre nr. xxx
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores retur-formular som kan hentes på www.brdr-friis.dk/handelsbetingelser
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.
Når du handler på www.brdr-friis.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Kontakt os venligst forud for evt. forsendelse, da vi i visse situationer kan være behjælpelige med returneringen af vare.

Varen sendes til:
Brdr. Friis Møbler
Gladsaxevej 311
2860 Søborg

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.
Brug gerne vores reklamations-formular som kan hentes på www.brdr-friis.dk/handelsbetingelser. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, Adresse, Telefonnummer og E-mail adresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Brdr. Johansen Møbler ApS/Brdr. Friis Møbler ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren, Casper Friis og personalet hos Brdr. Johansen Møbler ApS/Brdr. Friis Møbler ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på www.brdr-friis.dk er Casper Friis
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til www.brdr-friis.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Brdr. Johansen Møbler ApS/Brdr. Friis Møbler ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Brdr. Johansen Møbler ApS/Brdr. Friis Møbler ApS via e-mail info@brdr-friis.dk

Cookies

På brdr-friis.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på brdr-friis.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere brdr-friis.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@brdr-friis.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr