Ofte stillede spørgsmål
Retur til kundeserviceLeveringstiden afhænger af, om vi har din ønskede vare på lager. Du kan se den estimerede leveringstid samt lagerstatus på varens side i webshoppen. Bemærk at lagerstatus og leveringstid kan variere alt efter hvilken variant af varen du ser på.
Når du har afgivet ordren i vores webshop vil vi sende ordren til dig hurtigst muligt. Ønsker du at få udskudt din levering til en bestemt dato beder vi dig notere ønsket herom ifm. afgivelse af ordren. Alternativt er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice.
Ved mindre forsendelser samarbejder vi med GLS. Du modtager både mail og SMS ifm. leverancen således at du kan følge varen helt til din dør. Levering med GLS af lagerførte varer tager typisk 2-4 hverdage.
Ved større forsendelser bruger vi egne chauffører og eksterne speditører afhængigt af hvor i landet du ønsker levering. Ved levering af f.eks. stole, reoler og borde kontakter vi dig altid og aftaler dato og tidspunkt for leveringen. Vi stiller ALDRIG varer ved din hoveddør eller lign. såfremt du ikke er hjemme ved leveringen.
Ved mindre forsendelser
Hvis du ikke er hjemme ved levering af mindre forsendelser som afsendes med GLS (f.eks. lamper, knager og pedalspande) modtager du både mail og SMS om at vi forgæves har forsøgt at levere din bestilling. Du vil efterfølgende kunne afhente din ordre i din nærmeste GLS pakkeshop. Det er oftest en lokal købmand eller kiosk.
Ved større forsendelser
Ved levering af f.eks. stole, reoler eller borde anvender vi egne chauffører og eksterne speditører som vi samarbejder tæt sammen med. Ved sådanne leverancer har vi altid lavet en forudgående aftale med dig om dato og tidspunkt for leveringen. Er du alligevel ikke hjemme ved leveringen vil vi kontakte dig pr. tlf. og mail for at lave en ny aftale.
Vi hæver pengene fra dit betalingskort ifm. afsendelsen af din ordre.
Er der tale om en bestillingsvarer som f.eks. har 4 ugers leveringstid, hæver vi altså først pengene efter de 4 uger er gået, og din vare er afsendt fra vores adresse.
Vi oplever ofte, at betalinger med et forbrugsforeningskort mislykkes. Det skyldes næsten altid, at man overskrider sit kredit-max. De fleste forbrugsforeningskort har et kredit-max på 10.000,- pr. måned. Handler du for et større beløb, eller har du brugt kortet til andre køb i indeværende måned kan betalingen blive afvist. Problemet løses oftest på en af to måder.
- Du kontakter Forbrugsforeningen og får dem til at hæve dit kredit-max til f.eks. 20.000,- pr. måned. (Tlf: 3318 8600)
- Du overfører penge fra din bankkonto til din forbrugsforeningskonto. Det tager typisk 1-2 hverdage før beløbet er overført, og du kan gennemfører handlen på vores webshop.
Oplever du problemer med ovenstående beder vi dig kontakte vores kundeservice på tlf. 3826 2640 hvor vi gerne hjælper dig med detaljerne.
Ja, du kan godt tilføje en kommentar til din ordre. Ifm. ordreafgivelsen bliver du præsenteret for et kommentarfelt, hvori du kan knytte en besked til din bestilling.
Ja, vi kontakter dig altid.
Ved mindre bestillinger som f.eks. lamper, knager og pedalspande modtager du en mail ifm. afsendelsen af din ordre. Mailen indeholder et track & trace nr. så du kan følge varen helt frem til din adresse.
Ved større bestillinger som f.eks. stole, reoler og borde kontakter vi dig telefonisk forud for forsendelsen. Det gør vi mhp. at aftale dag og tidspunkt for leveringen.
For at sikre den bedste oplevelse med leveringen af dine møbler, ved vi af erfaring, at du bør sikre dig at adgangsforholdene på din ejendom tillader at din bestilling kan leveres som aftalt til første dør(kantstenslevering) og ved indbæring.
Indgangspartier, døråbninger, trappeopgange osv. kan skabe udfordringer i forbindelse indbæringen.
Hvis du er i tvivl om adgangsforholdene i forhold til den leverede vare, bedes du derfor finde/opsøge information om varens dimensioner inkl. emballage på forkant af bestillingen. Hvis informationen ikke er tilgængelig på vores produktside, er man velkommen til at tage kontakt til os. Så vil vi være behjælpelige med svar. Se kontaktoplysninger nederst på af vores hjemmeside.
JA, hvis din ordre afsendes med GLS, hvilket er glædende for alle mindre forsendelser som f.eks. lamper, knager, puder eller pedalspande. Ifm. afsendelsen af varen modtager du en mail med dit track & trace nr.
OBS: Har du bestilt en større vare som f.eks. en stol, reol eller bord er det desværre ikke muligt at spore din forsendelse med et track & trace nr. Det skyldes, at vi ofte selv står for leveringen med vores egene chauføre. Ved levering af større varer kontakter vi dig altid forud for leveringen for at aftale præcis dato og tidspunkt for leverancen.
Order afgivet i webshoppen til afhentning i vores butik skal altid afhentes i vores afdeling i Søborg – Gladsaxevej 311. Du kan se adressen på et kort ved at klikke HER.
Fra at du har afgivet ordren i vores webshop går der som oftest kun 1-2 timer (indenfor normal åbningstid) før du modtager bekræftelse på, at din ordre er klar til afhentning.
Ønsker du at afhente din ordre straks efter ordreafgivelse, beder vi dig kontakte os på tlf. 3826 2640 forud for afhentningen.
Du bedes indsende et eller flere billeder af reklamationen, samt billede af kvitteringen til din sælger(se navn og mail-adresse på faktura), så vi har mulighed for at behandle reklamationen.
Læs mere om reklamationshåndteringen under fanen "Reklamationsret" på siden Handelsbetingelser.
Skal varen retur, skal den sendes til:
Brdr. Friis Møbler
Gladsaxevej 311
2860 Søborg
Tydeligt mærket med ordrenummeret på kassen.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Har du fortrudt dit køb, kan du altid sende varen retur til os inden for 30 dage. Du kan give os besked på info@brdr-friis.dk om at du ønsker at returnere, så vi ved besked.
Varen skal være i original emballage og sendes forsvarligt emballeret retur eller afleveres i vores butik på Gladsaxevej 311, 2860 Søborg. Ankommer en pakke beskadiget ser vi os nødsaget til at afvise forsendelsen.
For at vi kan identificere hvilken ordre returvaren hører til, bedes du tydeligt mærke kassen med ordrenummeret + "RETURRET". Det er vigtigt at dette ikke skrives direkte på originalemballagen, men på en mærkat eller ved at sætte en seddel fast med tape. Skrives der direkte på originalemballagen er der risiko for at vi vurdere at varen ikke kan sælges som ny og vi derfor ikke kan tilbagefører det fulde beløb.
Er varen modtaget med GLS kan den også returneres med GLS. Returlabels kan købes direkte hos GLS på send.gls.dk
Er varen ankommet med møbeltransportør kan den returneres med en valgfri møbeltransportør der kan håndtere varen forsvarligt.
Der kan gå op til 14 dage fra vi har modtaget din returvare til pengene er tilbageført på det kort du brugte ved købet.
Har du behov for at vi udskyder leveringen af din ordre kan det sagtens lade sig gøre. Kontakt vores kundeservice så vi kan får noteret det på din ordre.
Nej, det er kun muligt at bruge én rabatkode pr. ordre.
Ja, vi kan altid tilføje flere produkter til din webordre. Kontakt os pr. mail eller tlf. for at få det tilføjet. Den ekstra pris der vil være på et tilføjet produkt, kan betales via en bankoverførsel eller på en betalingsanmodning. Kontakt os for nærmere information.
Skulle vi ved en fejl have sendt dig en forkert vare, bedes du kontakte os på info@brdr-friis.dk eller på tlf. 38 26 26 40 så vi hurtigst muligt kan lave en ombytning til den rigtige vare.
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, Adresse, Telefonnummer og E-mail adresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Brdr. Johansen Møbler ApS/Brdr. Friis Møbler ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren, Casper Friis og personalet hos Brdr. Johansen Møbler ApS/Brdr. Friis Møbler ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på www.brdr-friis.dk er Casper Friis
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til www.brdr-friis.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Brdr. Johansen Møbler ApS/Brdr. Friis Møbler ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Brdr. Johansen Møbler ApS/Brdr. Friis Møbler ApS via e-mail info@brdr-friis.dk
Fik du ikke svar på dit spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte vores kundeservice. Du finder vores kontaktoplysninger nederst på siden.
Mvh. brdr. friis møbler.